Någon slängde ut en massa grejer och täcken från min hydda

Jag besökte min hydda i Nackareservatet i morse, och upptäckte att någon hade slängt ut en massa grejer, böcker, min jacka och täcken från min hydda, så de låg utspridda utanför hyddan. Hyddans inre var också i kaos. Detta gjorde mig ledsen, varför gjorde denna person detta? Flera dyrbara böcker (bl.a. Per Larssons "Skapelsens frälsning. Ekoteologi i miljö- och klimathotens tid" (2010)) var stulna, och mina kläder likaså, jag hade en stor påse med kläder där. Men jag hade inget verkligt dyrbart där, och egentligen var jag glad att någon ville läsa i Larssons ekoteologiska bok, ty det var därför jag hade den i hyddan. Kläderna bryr jag mig heller inte särskilt om, jag har kläder så det räcker. Men ändå gjorde detta mig ledsen, att folk har så lite respekt för andras hyddor i skogen.
 
För kanske ett par veckor sedan tog jag min ryggsäck, ny och dyrbar, fylld av mina bästa sovsäckar, ut ur hyddan hem till Titti, den hade legat där i kanske en månad. Hade den varit där då tjuven kom, hade den säkert blivit stulen. Känns som änglavakt! 

Kommentarer
Postat av: Danne

Hej!
Tack för bra inlägg!
Jag bor i älta precis vid Nackareservatet och undrar om det
är ”ofarligt” att tälta där en natt. Längtar efter skogen men många säger att det finns farliga människor som lurkar i Nackareservatet.
Vad är din erfarenhet?
Tack på förhand!

Svar: Hej Danne! Det är enligt min erfarenhet inte farligt att tälta en natt i Nackareservatet. Jag har bott i en hydda där i flera år, och har aldrig råkat ut för något otrevligt. Leta bara upp ett bra och undangömt ställe. Helst inte så nära stigar. Hälsningar, Lars Larsen
Lars Larsen

2019-07-16 @ 20:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0