Min flickvän Titti Spaltros dikt "Jag är vild"

Jag är vild ...lik en kvinna
som dansar vid månens ljus.
 
Jag är vild ...lik en man
som sover under bar himmel
utan bekymmer.
 
Jag är vild ...lik en tiger
som spanar efter sitt byte
in i djungelns våta hud.
 
Jag är vild ...lik vinden
som smeker alla ting med
sitt varma sus.
 
Jag är vild ...lik regn
som faller ner och vattnar
jordens bördiga säd.
 
Jag är vild lik en flod
som flödar fritt, i enhet
med naturens rytm.
 
Jag är vild...lik fåglar
som flyger fritt, in i
himlens vida rymd.
 
Jag är vild ...lik rådjur
som springer omkring med sina
ögons ömma blick.
 
Jag är vild...som en stjärna
som strålar in i nattens mörka filt.
 
Jag är vild ...lik lukten av hud
när älskogen är slut.
 
Jag är vild...
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Tusen tack! detta var romantisk gjort av dig...blev jätte rörd och glad!

2017-03-10 @ 15:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0