Lite om vår vandring

Jag och Titti beslöt att inte ta med något tält (det är för tungt att bära) så vi har sovit bl.a. i parker, uthus, garagen, växthus, och vindskydd. Ute på landsbygden brukar vi knacka på hos bondgårdar och fråga om de har något utrymme att sova i, vilket har fungerat ganska bra.
 
Men vi har ett problem; tvättning av kläder. Vi fick tvätta våra kläder på Änggärdets ekoenhet, men sedan dess har vi inte lyckats få en tvätt, och det är 14 dagar sedan sist. Vi har tänkt att vi eventuellt skulle kunna tvätta i sjön, med ekologiskt tvättmedel, och vi väntar på en solig dag så att kläderna hinner torka.
 
(uppdatering: i går kväll (19.6.) lyckades vi tvätta kläder i en sjö! Vi fick miljövänligt tvättmedel av Hultabygdens kretsloppsförening. Tvätten gick bra, och vi lyckades torka kläderna också!)
 
Jag skriver från den lilla staden Kisa, 50 km söder om Linköping. Idag bär det av mot Vimmerby, där "sagoparken Astrid Lindgrens Värld" finns, två dagars vandring härifrån!

Kommentarer
Postat av: Titti

Ja,det är var så härligt att tvätta allt för hand och inte alls jobbigt som jag trodde ...kände mig så levande och ett med stranden och dess vatten...vi passade på att också ta ett dopp *det första i år*för att tvätta oss och svalka av oss...och torkade oss sen i solen medan vi tvättade...sen hittade vi ett slags altankojshus ?där vi kunde sova och torka våra kläder samtidigt på dess räcke ...så nu är både våra kläder och vi rena...och snart ska återuppta vår vandring ...har nu även köpt ett par extra lätta gymnastik*eftrsom jag fick skavsår av de gängor jag fick i Hulta *så att jag kan vänja mig med dem när skavsåret är läkt...*Ser fram att tillbringa lite tid i Vimmerby eftersom jag är en stor beundrare av Astrid Lindgren och hennes värld...

2016-06-20 @ 14:36:51
Postat av: Titti

p.s det ska stå Gymnastikskor...

2016-06-20 @ 14:37:59
Postat av: beata

Jättefint Lars o Titti, lycka till.

2016-06-21 @ 07:19:11
Postat av: Roger Johansson

Hej på Er. Vi träffades på en parksoffa i Järnforsen, efter att Ni övernatt vid vår badplats, och pratades vid lite innan Ni skulle vandra vidare mot Växjö. Hoppas det går bra för Er och att Ni söker upp mannen med kunskap om luffare på hemvägen.
Mvh Roger, Marianne och Tore

2016-07-01 @ 14:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0