Det gråtande barnet

1. Jag tog min ryggsäck, min sovsäck, gitarren
    åkte på luffen till främmande land.
    Främlandet öppnar min ryggsäck och ser ner,
    chockad det vänder sitt ansikte bort:
    där ligger ett gråtande barn. 
 
2.  Jag tog ett papper, en penna, en laptop,
     skrev ner och sände till Bonniers förlag.
     Lektören öppnar upp brevet och ser ner,
     chockad han vänder sitt ansikte bort:
     där ligger ett gråtande barn. 
 
3.  Jag tog min kvinna, två bröst och en mjuk hand,
     lekte och smekte mot drömmarnas land.
     Drömlandet öppnar min kvinna, jag ser ner,
     chockad jag vänder mitt ansikte bort:
     där ligger ett gråtande barn. 
 
4.  Jag tog tre stjärnor, galaxer, ett kosmos,
     åkte på luffen till Gud Faders land.
     Gud Fader öppnar upp kosmos och ser ner,
     chockad han vänder sitt ansikte bort:
     där ligger ett gråtande barn.
 
(från 2006)

Kommentarer
Postat av: Titti

Den var fin...kommer ihåg att jag läste den för några år sen ,när jag hittade dina gamla texter på
Åbo biblioteket *där du förvarar dina gamla texter...*

2016-09-06 @ 17:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0