Min syn på flyktningkrisen

En ofattbar girighet och ogästvänlighet har gripit Sverige. Vi vill behålla vår internationellt sett skyhöga levnadsstandard till vilket pris som helst, även om det innebär att tvinga 80 000 flyktningar tillbaka till sina hemländer!
 
Det jag skulle göra istället vara att bygga om nästan alla shoppingcenter, nästan alla fabriker, nästan alla skolor (särskilt grundskolor och gymnasium) och alla kyrkor till flyktningsförläggningar, kollektiv för flyktningar, och lägga ner all annan verksamhet i dessa lokaler - vi behöver dem alldeles inte. Och så skulle jag låta den tredjedel av maten som slängs gå direkt till dessa flyktningar. Jag skulle också bygga små tipi-byar i alla parker och i skogarna där flyktningar kunde bo (med kamin i). Ingenting av allt detta ser man i Sverige idag. Istället höjs bara hela tiden svenskarnas levnadsstandard. Men om vi gör som jag föreslog, då har vi verkligen plats till alla flyktningarna! Sverigedemokraterna kan varsågod få äta upp den bullshit som kommer ur deras munnar. 

Kommentarer
Postat av: Einar

Hej!

Jag förstår inte vad för rätt dessa 80.000 har att komma och leva i Sverige på vår bekostnad? Sverige kan inte fungera som ett globalt socialkontor. Varför skall svenska socialbidragstagare, pensionärer, arbetslösa, bostadslösa och fattiga stå tillbaka för välfärdsemigranter från andra länder? Jag tycker att de som är födda och uppvuxna i Sverige har större rätt till den gemensamma välfärden. Ett land måste i första hand se till sina egna medborgares välfärd, för vem skall annars ta detta ansvar? Sänd tillbaka välfärdsemigranterna till deras respektive hemländer och låt dessa länder ta ansvar för sina medborgare. Sverige kan inte och skall inte ta detta ansvar.

Svar: Einar, vi behöver inte ta från dom fattiga för att ge till flyktningar. Det räcker mer än väl att vi tar från dom rika. Sverige har sannerligen råd att ta emot flyktningar, så mycket lyx landet har.
Lars William Larsen

2017-01-27 @ 15:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0