Klimatdemonstrationen 29.11.

På söndag var jag och Titti på klimatdemonstration i Stockholm. Den hölls i anslutning till klimatkonferensen i Paris som tog plats igår.
 
Jag bar på ett plakat där jag hade skrivit: "Låt naturen göra comeback". Det plakatet skulle jag vilja bära också utanför klimatdemonstrationen, överallt där jag går i Stockholm. Det summerar på ett väldigt fint sätt det jag kämpar för. 
 
Jag var gråtmild i början av demonstrationen, jag rördes av att så många (4000) tog klimatet på allvar. 
 
När vi marscherade från Norra Latin till mynttorget, ropade vi slagord såsom:
 
"Sista chansen i Paris, annars smälter all vår is!"
 
"Say hey, say ho, the climate change has got to go!"
 
"Vad ska vi göra? Rädda klimatet! Vad ska vi göra? Rädda klimatet! När? Nu! När? Nu! När, när, när? Nu, nu, nu!"
 
"Internationell solidaritet! Vi har bara en planet!"

Kommentarer
Postat av: Titti

Otrolig att du,Lars kommer ihåg alla ropord så bra!
Nu har jag antecknat dem...som minne och för framtidsbruk...Annars ha det varit underbart att marchera i stan...för en så viktigt sak och väldigt inspirerande att se så mycket angagerande människor*KLIMAt*kanske finns det litet hopp...? ändå.............

2015-12-01 @ 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0